چندین سال است که شاهد مهاجرت افراد بسیاری از روستاها به شهرها هستیم که این موضوع باعث شده است تا زندگی شهرنشینی بسیار گسترش پیدا کرده و احتمال بروز بحران های جدی در آینده افزایش پیدا کند.
از این‌رو، دولت ها به فکر هوشمندسازی هر چه سریعتر شهرها برآمده اند.
البته که این موضوع دور از انتظار هم نبود، زمانی که ما دیگر نمی توانیم ساعاتی را بدون اتصال به اینترنت و چک کردن خبرهای روز سپری کنیم؛ از طرفی تجربه راحت شدن کارهای روزمره را از طریق سپردن آن ها به رباط هایی مانند الکسا لمس کرده ایم، برای تجربه زندگی در شهرهای هوشمند نیز مشتاق خواهیم بود و از آن استقبال می کنیم.

هم اکنون نیز بسیاری از شهرها در حال حرکت به سمت هوشمند شدن هستند و از فناوری ‌های نوین خود برای خدمت‌ رسانی بهتر به شهروندان استفاده می کنند؛‌ به‌ همین سبب می‌توانیم آن‌ها را جزء هوشمندترین شهرهای جهان به شمار آوریم.

هوشمندترین شهرهای جهان 2024

هوشمندترین شهرهای جهان 2024 چه ویژگی هایی دارند که آن ها را متمایز کرده است؟
آیا کشورهای جهان سومی هم می توانند به آن ها دست یابند؟

هوشمندترین-شهرهای-جهان--2

  • نیویورک

بله درست حدس زدید، نیویورک بدون شک یکی از هوشمندترین شهرهای جهان 2024 محسوب می‌شود.
از آپشن هایی که این شهر را به یک شهر هوشمند تبدیل کرده می توان به سیستم هوشمند اندازه‌گیری مصرف آب، سیستم هوشمند نورپردازی، سیستم هوشمند مدیریت پسماند و همچنین پایش کیفیت  هوا به دلیل  مشکلات ناشی از آلودگی هوا اشاره کرد.
در نیویورک سطل زباله‌ های هوشمندی به نام BigBelly وجود دارد که به سیستم فشرده ‌سازی زباله مجهز بوده و میزان زباله‌ هر سطل را اندازه گیری می کند.
چالش محله ‌های تمیز و استفاده از انرژی‌‌ های تجدید پذیر نیز از دیگر ویژگی های این شهر است که وابستگی به سوخت فسیلی را کاهش داده است.
حمل‌ و نقل عمومی منحصر به فرد خود نیویورک در جهان زبانزد است و یکی از هوشمندترین شهرهای جهان است.

زیرساخت یکپارچه و پیوسته آن در بخش حمل و نقل، استفاده از دوربین و حسگر در بیش از ۱۰ هزار تقاطع شهری؛ ترافیک و ازدحام خیابان های نیویورک را به خوبی کنترل کرده است.
در صورتی که قصد سفر به آمریکا را دارید؛ برای دریافت ویزای آمریکا با ما در ارتباط باشید.

  • لندن

شهر لندن از پیشتازان توسعه زیرساخت 5G محسوب می‌شود.
SMLL (آزمایشگاه حرکت هوشمند لندن) از پیشرفته ‌ترین ابزارها استفاده می کند و 5G را در اختیار خودرو‌های خودران قرار می ‌دهد.
به علاوه وجود تکنولوژی 5G در سیستم مدیریت شهری، ۱۰ درصد ترافیک را کاهش داده که این موضوع باعث شده تا علاوه بر کاهش ۸۸۰ میلیون پوندی هزینه ها در سال، آلودگی CO2 هم ۳۷۰ هزار تن در سال کاهش یابد.
سیستم حمل ‌و نقل عمومی در لندن، شناخته شده است به طوری که مقام اول را در IESE)  IESE’s City in Motion) به خود اختصاص داده‌ است.
همچنین لندن میزبان استارت ‌آپ ‌ها و برنامه ‌نویسان جهان است.
شما برای دریافت ویزای انگلیس و سفر به شهر هوشمند لندن می توانید با کارشناسان قصران گشت در تماس باشید.

  • اسلو

اسلو پایتخت نروژ که در منطقه اسکاندیناوی واقع شده، طبق آمار در لیست هوشمندترین شهرهای جهان قرار دارد.
این شهر به ‌خوبی در حال حرکت به سوی توسعه قابلیت‌ های هوشمند خود می باشد و تمام خدمات مربوط به شهروندان را نیز دیجیتالی کرده است.
قابلیت استفاده از فناوری اینترنت اشیاء (IoT) در اسلو وجود دارد که در بخش ‌های مهمی از مدیریت شهری مانند؛ حمل‌ و ‌نقل، مدیریت آب و پسماند به کار گرفته می شود.
برای دریافت ویزای نروژ و استفاده از تور اروپا می توانید با قصران گشت در ارتباط باشید.

  • دبی

طبق آمار منتشر شده توسط IMD و SUTD دبی از هوشمند‌ترین شهرهای خاورمیانه به شمار می رود؛ که از  پیشرفت‌ های آن در زمینه هوشمندسازی شهر می ‌توان به استفاده آزمایشی از تاکسی‌ های هوشمند، توسعه سریع شبکه‌ های نسل پنجم ارتباطات (5G) و همچنین استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت ترافیک اشاره کرد.
ویزای دبی را  می توانید از طریق آژانس قصران گشت دریافت کنید.

هوشمندترین-شهرهای-جهان--2

  • آمستردام

آمستردام، پایتخت و بزرگترین شهر هلند که از قدرت‌ های مهم اروپا شناخته می‌شود؛ از تکنولوژی خدمات خودکار برای خدمات عمومی و دوچرخه‌ های همگانی استفاده می کند.
همچنین مدیران شهری هلند قصد دارند تا برنامه هایی را برای توقف عبور و مرور خودروهای بنزینی و دیزلی به اجرا درآورند.
برای آگاهی عمومی مردم از وضعیت ترافیک و ورودی و خروجی شهرها،‌ داده ‌های منبع بازی در بخش حمل ‌و نقل وجود دارد که هر فرد در هر زمانی که بخواهد می‌ تواند داده‌ های مرتبط را به آن بیفزاید.
از پر سرعت ترین دسترسی ها به اینترنت ها در اتحادیه اروپا می توان به آمستردام اشاره کرد که سبب شده تا طرح هوشمندسازی شهر با سرعت بیشتری توسعه یافته و شبکه‌ی فناوری ‌های متصل به آن نیز از سرعت بیشتری برخوردار شوند.
گفتنی است که هلند جزء منطقه شینگن بوده و برای سفر به آمستردام نیاز به ویزای توریستی شینگن می باشد.

  • سنگاپور

تقریبا در هر زمینه ای که پیشرفتی صورت گرفته باشد، سنگاپور جزء اولین ها به شمار می رود و این شهر نیز جزو هوشمندترین شهرهای جهان است.
سیستم حمل‌ و ‌نقل هوشمند و پیشرفته سنگاپور باعث شده تا تراکم جمعیت در هنگام پیک سفر بهبود یابد.
به علاوه این سیستم به شبکه‌ راه ‌آهن سنگاپور وابسته بوده و شهروندان را تشویق می‌کند تا راحتتر بتوانند زمان و نحوه‌ سفرشان را انتخاب کنند.
Smart Nation اپلیکیشنی است که سنگاپور در اختیار شهروندان خود قرار داده و به آن‌ ها اجازه می ‌دهد تا از خدمات وسایل نقلیه‌ خودران استفاده کنند، مشکلات شهری را گزارش دهند و نیز درمورد کیفیت و دمای هوا هشدار دریافت کنند.

  • مادرید

شهر مادرید در اسپانیا عملکرد ویژه ای در زمینه جا به‌ جایی و حمل‌ و نقل شهری دارد.
اپلیکیشن مخصوصی نیز تحت عنوان «مادرید هوشمند» در این شهر در اختیار مردم قرار گرفته تا آن ها با استفاده از تلفن‌ های هوشمند خود هر گونه مسئله مدیریتی و مشکل خدمات عمومی را به شورای شهر خود گزارش دهند.
به علاوه اپلیکیشنی نیز با ‌عنوان «تصمیمات مادرید» راه ‌اندازی شده که هدف آن مشارکت شهروندان و ایجاد دموکراسی مستقیم در مدیریت شهری می باشد.
اسپانیا نیز در حوزه شینگن قرار دارد و نیازمند به دریافت ویزای شینگن است.
برای دریافت ویزای اسپانیا را می توانید روی کمک مشاوران قصران گشت حساب کنید.

  • پاریس

پاریس هم جزو هوشمندترین شهرهای جهان است.در پاریس، پایتخت فرانسه و مهم ترین مرکز مالی اروپا، مدیران شهر در تلاش اند تا با استفاده از دوچرخه‌، خودروهای الکتریکی و پلتفرم‌ های اطلاعاتی برای دسترسی عموم مردم با هدف حمل‌ و نقلی پاک را برای شهر به ارمغان آورند.
تردد جمعیت و وسایل نقلیه در شهر با استفاده از IOT بهینه شده، به علاوه‌ پروژه «گرند پاریس اکسپرس» که از بزرگترین تحولات سیستم حمل ‌و نقل در اروپا به شمار می رود؛ سبب شده که پاریس در رتبه ‌بندی هوشمندترین شهرهای جهان 2024 جزء پنج کشور اول باشد.
شما می توانید با تور فرانسه به شهر هوشمند پاریس سفر کرده و تجربه بی نظیری را لمس کنید.

برای مشاوره در خصوص انواع تور اروپا، تور آسیا و دریافت ویزای آمریکا و ویزای اروپا با قصران گشت در تماس باشید.

 

ghasrangasht call banner

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *