استانبول را می توان توریستی ترین شهر ترکیه به حساب آورد، که جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که صرف نظر کردن از آن ها کار سختی است، استانبول در زمستان هم بسیار دیدنی است به طوری که تفریحات زمستانی در استانبول جزو یکی از جاذبه های توریستی منطقه به حساب می آید.
سفر کردن به کشورهای توریستی مانند ترکیه،  چه با تور ترکیه و چه به صورت انفرادی جذاب است و گرمی و سردی هوا نمی تواند کسی که عاشق سفر است را از این کار بازدارد. از طرفی به دلیل اینکه هر کسی نمی تواند با سرما احساس سرخوشی و راحتی کند، در زمستان تعداد توریست ها کمتر است و از شلوغی زیاد خبری نیست.

 از طرفی می توان از تخفیفات زمستانی زیادی برای تورها، هتل ها و مقاصد گردشگردی در استانبول بهره برد. دقت داشته باشید که برای سفر به ترکیه نیاز به ویزای توریستی ترکیه دارید.

استانبول از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر است که به خودی خود مکان های گردشگری زیادی برای دیدن دارد خصوصا اگر هوا برفی و زمستانی هم باشد، پیست های اسکی و حمام های داغ، لذت سفر به استانبول را دو چندان می کند.

بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم و معرفی مکان های جذاب برای تفریحات زمستانی استانبول را آغاز می کنیم.

تفریحات زمستانی در استانبول

پیست اسکی کاراتپه

اولین تفریح از تفریحات زمستانی در استانبول که با آمدن زمستان و برف نشین شدن زمین به ذهن می رسد، اسکی روی برف است. محدودیتی برای اسکی افراد مبتدی وجود ندارد و همه می توانند وارد آن شوند. این پیست در مرکز کوهستانی شگفت انگیز و زیبا با درختان فندق و بلوط روی کوه کاراتپه قرار گرفته و ارتفاعی حدود 1650 متر دارد. پیست کاراتپه در فصول دیگر نیز شاهد سرسبزی و آب و هوای مطلوبی است.

تفریحات زمستانی در استانبول

دریاچه چیلدیر و سورتمه سواری

سورتمه سواری روی یخ! یکی از هیجان انگیزترین تفریحات زمستانی در استانبول است!
بله، در زمستان دمای هوای این منطقه می تواند به منفی ۲۵ درجه نیز برسد و لایه یخی به ضخامت ۵ سانتی متر روی دریاچه چیلدیرو، دومین دریاچه بزرگ ترکیه، تشکیل می شود که سورتمه سواری روی آن لذت و هیجان زیادی دارد.

تفریحات زمستانی در استانبول

تله کابین

حس اینکه زمین زیر پای شماست احساس عجیبی است. همه چیز از بالا کوچک به نظر می رسد! تله کابین سواری در زمستان و دیدن فرش سفید برفی روی زمین و درختان بلوط فضای دلنشینی به ارمغان می آورد. شما با دریافت ویزای توریستی ترکیه و سفر با تور ترکیه در ۳ ماهه پایانی سال می توانید از این تفریحات زمستانی جذاب استفاده کنید.

 

کاپادوکیا و بالن سواری

اگر در یک روز زمستانی هوا صاف و مساعد باشد، بالن سواری یکی از تفریحات به یادماندنی خواهد شد. کاپادوکیا از مناطق آتشفشانی ترکیه است که شهرت آن به دلیل آتشفشان ها و شهر زیرزمینی است که قدمت آن به هزار سال پیش از میلاد مسیح می رسد. این مکان هم جزوی از  تفریحات زمستانی در استانبول است.

تفریحات زمستانی در استانبول

نوشیدن ثعلب داغ در هوای سرد استانبول

در هوای سرد با دستانی که از سرما به قرمزی می زنند و گاها بی حس شدند، گرفتن یک فنجان داغ ثعلب در دست، گرمی لذت بخشی به وجودتان تزریق می کند که خاطره ان را فراموش نخواهید کرد. ثعلب از نوشیدنی های سنتی ترکیه است که از پودر گیاه ارکیده تهیه می شود .

حمام ترکی

پس از گذراندن یک روز سرد و زمستانی در استانبول، رفتن به حمام های گرم و سنتی بخار گرفته استانبول آرامش بی نظیری به شما القا می کند. حمام کلیچ علی پاشا و حمام خرم سلطان از بهترین و معروف ترین حمام‌ های ترکی استانبول است. فقط یادتان باشد که بعد از حمام آب گرم، ‌نوشیدنی معروف حمام های سنتی ترکی را نیز امتحان کنید.
از برخی دیگر از حمام های سنتی و بی نظیر ترکی می توان به آقا حمامی، حمام سلیمانیه، حمام ایاصوفیه، حمام گالاتاسرای و حمام ریتز کارلتون اشاره کرد.

تفریحات زمستانی در استانبول

حراج زمستانی استانبول

فرقی نمی کند که کدام شهر است و هوا چگونه است، از بهترین تفریحات هر کسی می تواند پاساژ گردی باشد؛ خصوصا اگر فصل حراج و تخفیفات شروع شده باشد. خرید از برند های معروف و محبوب آن هم در زمان تخفیفات سال نو میلادی می تواند یکی از تفریحات زمستانی در سفر به استانبول باشد. سفر در بهمن ماه از بهترین فصول برای استفاده از این تخفیفات است.

از معروف‌ترین مراکز خرید در استانبول می توان به بازار بزرگ استانبول یا کاپالی چارشی اشاره کرد و این خبر تفریحات زمستانی در استانبول است. کاپالی چارشی قدیمی‌ترین بازار استانبول است در فضایی سرپوشیده با معماری زیبا با بیش از ۶ هزار مغازه که پر رونق‌ترین مرکز گردشگری استانبول در زمستان به شمار می رود. بازار بشیکتاش، بازار مصر (ادویه) و بازار کادیکوی از دیگر بازارهای سنتی استانبول هستند. مراکز خرید وادی استانبول، جواهیر، ایستینیه پارک، مال آف استانبول، اولیویوم، پالادیوم و مرکز خرید فروم و ونیزیا از بهترین مراکز خرید استانبول هستند.

جشنواره ها و فستیوال های زمستانی

هر ساله در ماه نوامبر (آبان تا آذر) فستیوالی در استانبول برگزار می شود که از تفریحات زمستانی در استانبول است و با همایش ها و اجراهای مختلف موسیقی همراه است. گشت وگذار در مراکز خرید به همراه حضور در جشنواره تفریحی به یاد ماندنی خواهد شد که عاشقان و دلباختگان خرید و گشت و گذار در مراکز خرید استانبول به خوبی این را درک می کنند.

شهربازی در استانبول

از تفریحات زمستانی در استانبول شهربازی های استانبول است، هم سرپوشیده و هم روباز هستند که برای تفریحات زمستانی، شهربازی های سرپوشیده یکی از بهترین انتخا هاست.

موی پارک، بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شهربازی سرپوشیده استانبول است که دو طبقه مجزا برای کودکان و بزرگسالان دارد. از دیگر شهربازی‌های سرپوشیده استانبول می‌توان بابالو، فان لب و استار پارک را نام برد. در طبقات بالایی بسیاری از مراکز خرید نیز شهربازی وجود دارد که برای تفریح کودکان در زمان خرید والدین، مناسب است.

در این مقاله سعی کردیم تفریحات مخصوص زمستان را برای استانبول شرح دهیم تا اگر هنوز برای انتخاب مقصد سفرتان مردد هستید، به یقین برسید که تور ترکیه و سفر به استانبول یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست.

شما با سفر از طریق تور ترکیه نیز می توانید ویزای توریستی ترکیه را دریافت کنید. برای اینکار می توانید با کارشناسان ما در قصران گشت در ارتباط باشید.

 

ghasrangasht call banner

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *