اگر شما هم قصد دریافت ویزای کانادا را داشته باشید قطعا این سوال که هزینه دریافت ویزای کانادا چقدر است ذهنتان را مشغول کرده است. البته نمی توان قیمت یا هزینه مشخصی را برای دریافت این ویزا در نظر گرفت؛ به جز مبالغ ثابت عوامل مختلفی دیگری در میزان هزینه ویزای کانادا دخیل هستند مانند هتلی که رزرو می کنید، ایالتی که قصد سفر به آن را دارید و موارد دیگر. در این مطلب به جزئیات هزینه های ویزای کانادا می پردازیم.

هزینه های ویزای کانادا 

ویزای کانادا و هزینه های ویزای کانادا دارای پارامترهای مختلفی است که در هزینه ویزا تاثیر گذار است. یکی از هزینه هایی که دریافت ویزای کانادا شما را با آن مواجه می کند، سفر به کشور واسط برای انگشت نگاری و یا پیکاپ ویزا است.

کشور کانادا در ایران دارای سفارتخانه فعال نیست بنابراین برای برخی اقدامات مانند انگشت نگاری و بیومتریک باید به کشور دیگری مانند ترکیه ارمنستان و یا امارات سفر کنید.

تمکن مالی– اولین هزینه ای که برای دریافت ویزای کانادا و هزینه های ویزای کانادا باید بپردازید، دارا بودن تمکن مالی و گردش حساب کافی است. برای اینکه بتوانید اثبات کنید توانایی سفر به کانادا و تامین هزینه های خود در مدت سفر را دارید باید تمکن مالی و گردش حساب کافی داشته باشید.

هزینه های ویزای کانادا 

جمع آوری مدارک – قدم بعدی جمع آوری مدارک است. مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا چک لیستی هستند که باید همگی آنها را به طور کامل تهیه نمایید. فراهم کردن برخی از آنها ممکن است هزینه بر باشد، علاوه بر این مدارک خود را باید به زبان انگلیسی ترجمه نمایید که قطعا هزینه مخصوص به خود را دارد.

آپلود مدارک – بعد از جمع آوری مدارک باید آنهارا در سایت سفارت کانادا آپلود نمایید که در این مرحله باید هزینه های مربوط به بررسی مدارک را پرداخت نمایید. مرحله بعد دریافت وقت انگشت نگاری است که هزینه مخصوص و جداگانه ای دارید که باید پرداخت شود.

انگشت نگاری – همانطور که گفته شد برای انجام انگشت نگاری باید به کشور ثالثی سفر کنید. ضروریات سفر به کشور دیگر جهت انگشت نگاری و بیومتریک کانادا دریافت بلیط رفت و برگشت و احتمالا چند شب اقامت است. بعد از انجام انگشت نگاری برای دریافت ویزای کانادا باید اقداماتی را انجام دهید که در مراحل بعد از انگشت نگاری سفارت کانادا کدامند؟ توضیح داده شده است.

انجام معاینات پزشکی – یکی از مراحل دریافت ویزای کانادا انجام معاینات پزشکی برای اخذ ویزای کانادا است. برای انجام معاینات پزشکی کانادا باید به یک پزشک معتمد که مورد تایید سفارت کانادا است مراجعه نمایید که طبیعتا انجام معاینات پزشکی نیازمند پرداخت هزینه های مخصوص به خود است.

هزینه های اقامتی – بعد از اینکه موفق به اخذ ویزا شدید هزینه هایی مانند مخارج اقامت، تامین ضروریات زندگی، فراهم کردن امکانات رفاهی در مدتی که در کانادا هستید را باید در نظر بگیرید. به همین جهت است که سفارت از شما درخواست می کند تمکن مالی ارائه دهید تا ثابت کنید عهده دار هزینه های خود در زمان اقامت در کانادا هستید و سربار دولت نمی باشید.

هزینه های ویزای کانادا | هزینه ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه

داشتن دعوتنامه شانس دریافت ویزای کانادا را تا حدودی بالا می برد. ویزای سینگل کانادا single visa برای اهدافی مانند بازدید از خانواده و یا گشت و گزار صادر می شود و اعتباری 6 ماهه دارد.

هزینه های ویزای کانادا 

هزینه های ویزای کانادا | ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا  یا مولتیپل کانادا بستگی به اعتبار پاسپورت فرد متقاضی دارد که برای ایرانیان 5 ساله است. با پایان یافتن مدت اعتبار پاسپورت، اعتبار ویزا نیز به اتمام می رسد. به این نوع ویزا ویزای 5 ساله نیز گفته می شود. با اخذ این نوع ویزا فرد متقاضی می تواند با هر بار ورود 6 ماه در خاک کانادا اقامت داشته باشد. افرادی که سابقه دریافت ویزای کانادا را داشته باشند هزینه کمتری برای دریافت ویزای مجدد پرداخت خواهد کرد برای مثال هزینه انجام انگشت نگاری کسر می شود.

هزینه پیکاپ پاسپورت کانادا

برای دریافت ویزای کانادا باید به یکی ازکشورهای همسایه سفر کنید و ویزای خود را اخذ کنید. برخی از افراد خود برای دریافت ویزا اقدام می کنند که قطعا هزینه های سفری یک یا دو روزه ( دریافت بلیط، هتل، هزینه های خورد و خوراک و … ) برخی دیگر برای صرفه جویی در وقت این کار را به شرکت هایی که خدمات پیکاپ پاسپورت انجاممی دهند می سپارند که در این صورت هم می بایست هزینه پیکاپ ویزای کانادا را پرداخت کنند. پس در هزینه های ویزای کانادا این مورد را نیزباید در نظر داشته باشید.

و در جمع بندی این مطلب باید بگوییم مبلغ مشخصی برای هزینه های ویزای کانادا نمی توان در نظر گرفت، زیرا بستگی به مورد فرد متقاضی و ترجیحات او برای سفر و مدت اقامت این مبلغ می تواند متفاوت باشد. اما یکسری هزینه ها مانند دریافت وقت سفارت، انگشت نگاری، بررسی مدارک در تمام کیس ها ثابت است که میبایست پرداخت شود. همانند بسیاری از کاربران قصران گشت، شاید برای شما این سوال پیش بیاید که با ویزای کانادا کجا میشه رفت؟ از این رو ما نیز در مقاله ای دیگر به این موضوع پرداخته ایم.

ghasrangasht call banner

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *