هالونگ-بای

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به سفرهای خارجی و رفتن به کشور و شهر های زیبا و مدرن علاقه دارید ولی به دلیل مسائل مالی نمی‌توانید این کار را انجام دهید لازم است که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.ویتنام با توجه به موقعیت ویژه ای که دارد و همچنین فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای گردشگران یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفرهای خارجی شما می‌باشد، چرا که این کشور علاوه بر اینکه از نظر زیبایی و امکانات بسیار عالی می‌باشد از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون و به صرفه است.

ویتنام شهرهای زیادی دارد که هر کدام به واسطه داشتن جاذبه‌های گردشگری و آب و هوای خوبی که دارند می‌توانند مقصدی جذاب برای شما به حساب بیایند. یکی از این شهرها شهر هالونگ بای یا بهتر بگوییم خلیج هالونگ بای می باشد.

افسانه ای به نام اژدهای نشسته

قبل از اینکه به معرفی شهر هالونگ بای بپردازیم.ابتدا نیاز است که دلیل نامگذاری این شهر یا خلیج را مورد بررسی قرار دهیم. هالونگ به معنای اژدهای در حال فرود و یا اژدهای نشسته می‌باشد. جالب است که بدانید تا قبل از قرن نوزدهم در هیچ کتاب و یا اسناد تاریخی مربوط به کشور ویتنام نام هالونگ ذکر نشده است و از نام آن بانگ برای این خلیج استفاده می‌شده است.تقریباً در اواسط قرن نوزدهم نام هالونگ در نقشه‌های دریایی فرانسه رویت شده است.

شاید برای شما نیز این سوال به وجود بیاید که چرا این خلیج را به نام هالونگ بای یا همان اژدهای نشسته می‌شناسند. این نامگذاری ریشه در افسانه‌های محلی این منطقه از کشور ویتنام دارد. طبق این افسانه‌ها زمانی که ویتنامی‌ها قصد داشتند کشور خود را گسترش دهند مجبور به جنگ با مهاجمان و بیگانگان بودند. به همین دلیل آنها از خدایان تقاضای کمک کردند خدایان نیز تقاضای آنها را بدون پاسخ نگذاشته و چند اژدها را برای کمک به آنها فرستادند.از دهان این موجودات آتش‌های سوزنده بیرون آمد و مهاجمان را تک به تک سوخت و آنها را تبدیل به خاکستر کرد و از خاکستر آنها این خلیج به وجود آمد. بعد از به وجود آمدن این جزیره موجوداتی که از طرف خدایان برای کمک به مردم فرستاده شده بودند از این منطقه سرسبز و زیبا خوششان آمد و در این سرزمین ساکن شدند. البته برخی دیگر نیز معتقدند که این جزیره‌ها جواهرات غول پیکری بودند که از دهن این چند اژدها بیرون آمده است.

هالونگ-بای

معرفی خلیج هالونگ بای

بدون شک یکی از بهترین شهرها گردشگری نه تنها در کشور ویتنام بلکه در کل آسیا خلیج هالونگ بای می‌باشد.به گفته گردشگرانی که به این شهر سفر کرده‌اند می‌توان این شهر یا خلیج را به عنوان یکی از عجایب طبیعی دنیا معرفی کرد. این خلیج به واسطه داشتن غارهای طبیعی فراوان،دهکده‌های شناور و جزایر بسیار زیبا زبانزد خاص و عام می‌باشد. خلیج هالونگ در قسمت شمال شرق ویتنام و در استان کوانگ نن واقع شده است. مساحت این خلیل تقریباً ۱۵۰۰ کیلومتر می‌باشد.جالب است که بدانید این خلیج که بیش از ۱۹۰۰ جزیره را در دل خود جای داده  در سال ۱۹۹۴ توسط یونسکو در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. همچنین این خلیج در سال ۲۰۰۹ توسط بنیاد عجایب هفتگانه نوین به عنوان یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان انتخاب شد.

جالب است که بدانید در نیمه اول سال ۲۰۱۷ چیزی بالغ بر یک میلیون نفر از این جزیره بازدید کردند. مکان های دیدنی شهر هالونگ بای اکثراً جاذبه‌های طبیعی هستند. وجود سنگ‌های آهکی که بسیار غول پیکر هستند و همچنین غارهای استالاکتیتی باعث متمایز شدن این خلیج از سایر خلیج‌ها شده است. شما در این خلیج می‌توانید حفره‌های طبیعی که به کارست معروف هستند را ببینید که به شکل غارهای مختلف دیده می‌شوند. سنگ‌های آهکی که در این خلیج وجود دارند تقریباً ۵۰۰ میلیون سال پیش شکل گرفته‌اند. باستان شناسان معتقدند که انسان‌های ماقبل تاریخ تقریباً ۱۸ هزار سال پیش در این خلیج سکونت داشته و زندگی میکرده اند. در خلیج هالونگ  بیش از ۵۰ گونه جانوری و ۱۴ گونه گیاهی که همگی بومی این منطقه هستند دیده می‌شود.

آب و هوای خلیج هالونگ

با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای سفر به یک کشور و یک شهر آب و هوای آن می‌باشد ما تصمیم گرفتیم در این قسمت از مقاله به بررسی آب و هوای شهر هالونگ بای که یکی از بهترین آب و هوای دنیا را دارد بپردازیم.

اکوسیستم فوق العاده و طبیعت بکر این جزیره، خود نشان دهنده آب و هوای خاص آن می‌باشد.به شکل کلی آب و هوای این خلیج  آب و هوایی استوایی و مرطوب است که تابستان‌های آن بسیار گرم و مرطوب و همراه با شرجی می باشد.

زمستان‌های خلیج هالونگ، زمستان‌هایی تقریباً سرد و خشک می‌باشد.معمولاً میانگین دمای هوا در این خلیج بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد متغیر بوده و میانگین بارش سالانه نیز در این خلیج ۲ تا ۲.۲ میلی‌متر می‌باشد. با توجه به اینکه ویتنام تحت تاثیر باران‌های موسمی شرق آسیا واقع شده است بهتر است که در فصل تابستان به این کشور و خلیج هالونگ بای سفر نکنید.چرا که ممکن است درگیر باران‌های سیل آسایی شوید که برخی از آنها چند روز ادامه دارد و عملاً باعث عدم گشت و گذار شما در این خلیج می‌شود. به شکل کلی بهترین فصل برای سفر به هالونگ فصل بهار و پاییز می‌باشد.

هالونگ-بای

مکان های دیدنی خلیج هالونگ

این جزیره دارای مکان‌های دیدنی زیادی می‌باشد که از مهمترین آنها می‌توان به روستاهای شناور، جزیره تی تاو،جزیره کت با، جزیره ون دن،جزیره توان چائو،جزیره با مون، غار سانگ دات و غار دائو گو اشاره کرد.

بهترین تفریحات شهر هالونگ بای

شما در این شهر یا خلیج می‌توانید تفریحات زیادی انجام دهید که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کوهنوردی و صخره‌نوردی، هلیکوپتر سواری ،غارنوردی ،غواصی و شنا، دوچرخه سواری، ماهیگیری و  پاراسیلینگ اشاره کرد.

جمع بندی

ما در این مقاله تحت عنوان شهر هالونگ بای به بررسی این شهر یا بهتر بگوییم این خلیج پرداختیم.به عنوان جمع‌بندی این موضوع باید بگوییم که خلیج هالونگ که در بعضی از مواقع به آن هالونگ بای نیز گفته می‌شود یکی از زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور ویتنام می‌باشد،که به واسطه داشتن جزایر کوچک و آب‌های زمردین و همچنین درختان سر به فلک کشیده از نظر زیبایی و نوع خود بی‌نظیر است. شما برای اینکه بهتر بتوانید همه زیبایی‌های این خلیج را ببینید و از آنها لذت ببرید بهتر است با تورهای کشور ویتنام  که توسط آژانس‌های معتبر مانند آژانس توریستی مهاجرتی قصران گشت برگزار میشود به کشور ویتنام و این خلیج سفر کنید.