شهر سنتورینی

اگر اهل سفر مخصوصا سفر به کشورهای اروپایی هستید قطعاً نام جزیره سنتورینی را به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در اروپا به گوشتان خورده است. سنتورینی نام یکی از زیباترین جزایر یونان است. امکان ندارد قصد سفر و دریافت تور یونان را داشته باشید اما بازدید از این جزیره در برنامه شما نباشد.

شهر سنتورینی کجاست؟

همانطور که گفته شد جزیره سنتورینی یا سانتورینی در کشور یونان قرار دارد. سانتورینی جزیره ای واقع در آبهای دریای اژه است و با هواپیما نیم ساعت از شهر آتن زمان خواهید داشت تا به این جزیره برسید.

شهر سنتورینی در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرق یونان قرار دارد. شهر زیبای اویا در دل این جزیره قرار دارد و  به عنوان مهم‌ ترین جاذبه گردشگری سنتورینی شناخته می‌ شود.

شهر سنتورینی

سنتورینی زیباترین جزیره یونان 

سانتورینی زیباترین جزیره یونان است و  قدمت سکونت در آن به چندین هزار سال قبل بر می گردد. این جزیره حدود ۳۶۰۰ سال پیش بر اثر فوران یک  آتشفشان در منطقه ایجاد شده است. سال ها بعد بر لبه های تیز بقایای باقی مانده از این آتشفشان روستاهایی ساخته شد و سکونت به این منطقه راه یافت.

امروزه جزیره سنتورینی را با  ساختمان های سفیدش می شناسند و محلی مناسب برای استراحتی چند روزه است.

آب و هوای سنتورینی 

سانتورینی هم مانند سایر جزایر دنیا دارای آب و هوای شرجی است.

میزان رطوبت هوا در فصل تابستان به بیشترین حد خود می رسد. در فصل زمستان با وجود هوای نسبتا سرد نیز رطوبت هوا حس می شود.
کشور یونان نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی فاصله کمتری با خط استوا دارد و گرمای بیشتری را تجربه می کند که ترکیب آن با رطوبت هوا باعث شرجی شدن هوا می شود.

دیدنی های سنتورینی

پیش از سفر به شهر سنتورینی با جاذبه های این جزیره آشنا شوید تا سفری برنامه ریزی شده داشته باشید.

فیرا

مرکز جزیره سنتورینی فیرا  است که به خانه‌هایی سفید در کوچه‌هایی پیچ در پیچ و کلیساهایی با گنبد آبی  مشهور است. اغلب ساختمان‌ های این شهر حکم اقامتگاه و هتل را دارد و کمتر کسی را می یابید که مقیم و محلی آنجا باشد.

آتشفشان سنتورینی

عمر این آتشفشان به ۳۶۰۰ سال پیش باز می‌گردد و می توان گفت عامل ایجاد این جزیره بوده است. سنگ ریزه ها و ماسه ها که در جزیره دیده می شوند بقایای به جا مانده از این آتش فشان هستند.

شهر سنتورینی

فانوس دریایی آکروتیری

یکی از اولین فانوس ‌های دریایی یونان فانوس دریایی آکروتیری است که در سال ۱۸۹۲ بنا شد. ساخت آن در طول جنگ جهانی دوم متوقف شد، ولی  از سال ۱۹۴۵ نیروی دریایی یونان، دوباره ساخت آن را آغاز کرد .

موزه باستان‌شناسی فیرا

در موزه باستان ‌شناسی فیرا تمام وسایل به دست آمده از عهد باستان در جزیره سانتورینی نگهداری می شود.

در این موزه می توانید آثاری را مشاهده کنید که به جزیره سانتورینی تعلق دارند و اغلب آن ها شامل آثار کشف شده از دوران باستان و دوران رومی هستند.

ساحل پریسا

یکی از محبوب ترین سواحل جزیره سانتورینی ساحل پریساست. این ساحل در کنار روستایی به همین نام قرار گرفته است و مناظری زیبا از ماسه ‌های سیاه رنگ که به جامانده از گدازه های آتشفشانی هستند را به تصویر می کشد.

هتل های سنتورینی

سانتورینی به دلیل دارا بودن هتل ها و اقامتگاه های منحصر به فرد و سفید رنگش در میان سایر جزایر دنیا مشهور و شناخته شده است. در ادامه به تعدادی از هتل های معروف در این جزیره اشاره می کنیم.

ایکیز

یک هتل بوتیک است که دیوار اتاق های آن به رنگ سفید هستند و نمایی به صورت غار دارند. در این  هتل سعی شده مهمانان زندگی سنتی داشته باشند، شما می توانید خودتان آشپزی کنید یا به رستوران های موجود در منطقه مراجعه کنید.

هتل کاتریناز کاستل

هتل کاتریناز کاستل همانند هتل ایکیز به صورت غار طراحی شده و دارای  نه اتاق است. این هتل نیز سعی کرده است زندگی سنتی در این جزیره را به نمایش گذارد. در این هتل دیوارهایی سفید رنگ با  مبلمانی با رنگ های روشن و برجسته را مشاهده می کنی که به زیبایی هتل افزوده است.

شهر سنتورینی

هتل هلیوفوس

در دهکده‌ قرون وسطایی فینیکا هتل هلیوفوس قرار دارد و شما با پیاده روی از منطقه اویا می توانید به این هتل دسترسی پیدا کنید. این هتل هم از اتاق هایی به شکل غار ساخته شده است و بر روی صخره واقع شده است و چشم اندازی زیبا از دریا را برای شما به ارمغان می آورد.
به طور کلی سانتورینی به خاطر هتل های منحصر به فرد غاری شکلش مشهور است. البته که از طبیعت زیبا و خاص و دریای آرام آبی رنگش نباید صرف نظر کرد.

برای سفر به شهر سنتورینی باید ویزای یونان دربافت کنید. همانطور که می دانید یونان در منطقه شنگن واقع شده است و برای سفر به آن دریافت ویزای شنگن ضروری است.