بسیاری از مردم بر این باورند که شادی یک حالت ذهنی کوتاه و موقتی است. شادی  برای برخی افراد داشتن یک زندگی با کیفیت بالا است  و برای فردی دیگر کسب درآمد زیاد! اما، واقعاً خوشبختی چیست؟ آیا کشوری وجود دارد که هم مردم بومی و هم مهاجران از زندگی در آن کشور لذت ببرند و احساس شادی کنند.

باید بگوییم آفتاب و هوای خوب همیشه مساوی با خوشبختی نیستند. بر اساس World happiness report، شادترین مردم دنیا در کشورهای سردسیر زندگی می کنند، از شنا در آب های سرد لذت می برد، اما در عوض مالیات سنگینی پرداخت می کنند!

شادترین کشورهای دنیا 2024 کدامند؟ شاد بودن مردم یک کشور بر اساس چه معیارهایی سنجیده می شود؟ چرا مردم برخی از کشورها شادتراز بقیه هستند؟

اگر شما هم در ذهن این سوال ها را دارید و علاقه مند هستید بدانید شادترین کشورهای در 2024 کدامند تا پایان مطلب همراه قصران گشت باشید.

شادترین کشورهای دنیا

شادترین کشورهای دنیا 2024

مطالعات نشان داده است که کشورهای شمال اروپا شادترین کشورهای دنیا هستند. در این بررسی شاخص هایی از جمله

  • امید به زندگی
  • تولید ناخالص ملی
  • حمایت های اجتماعی در مواقع ضروری
  • نرخ فساد پایین
  • اعتماد اجتماعی بالا
  • میزان سخاوت و  بخشش
  • آزادی اجتماعی

مورد بررسی قرار گرفته است و کشورهایی که در ادامه نام میبریم در لیست  شادترین کشورهای دنیا در 2024 قرار گرفته اند.

  1. فنلاند

فنلاند در صدر لیست شادترین کشور های دنیا در سال 2024  قرار دارد. این کشور میزبان بزرگترین مجمع الجزایر جهان، بزرگترین دریاچه اروپا و بیابانی وسیع به نام لاپلند است که حدود 75 درصد از سطح فنلاند  را دربرگرفته است.

شادی در خون مردم فنلاند جریان دارد و برای سال های متمادی مردم این کشور در صدر شادترین مردم دنیا بوده اند. فنلاندی ها زندگی را همانطور که هست می بینند و می پذیرند و این خصلت باعث شده فنلاندی ها در شرایط سخت زندگی دچار مشکل نشوند.

راز شاد بودن مردم فنلاند لذت بردن از دقایق زندگی و اتفاقات کوچک است. مثلا شاید بسیاری از آنها را ببینید برای ساعت ها روی یک نیمکت نشسته اند و از منظره دریاچه لذت می برند و همین برای شروع هفته ای بی نظیر کافیست.

هلسینکی، پایتخت فنلاند نیز شهری امن است. نرخ سرقت و جرم در آن بسیار پایین است. شاید تعجب کنید اما از هر 12 کیف پول گم شده 11 تای آن به صاحبانش بازگردانده می شود.

 

  1. دانمارک

میزان اعتماد و درک اجتماعی در دانمارک بسیار بالاست. مردم نه تنها به یکدیگر، بلکه به نهادهایی مانند دولت، حکومت، بیمارستان ها و پلیس نیز ایمان دارند. اعتماد همچنین یک جنبه حیاتی از دنیای تجارت است. در تجارت و کار در دانمارک مردم کاملا قابل اعتماد فرض می شوند.

اعتماد و ارزش های جامعه در فرهنگ و جامعه دانمارکی و البته در تاریخ این کشور ریشه دارد. دانمارکی ها به شدت احساس مسئولیت اجتماعی دارند و این یکی از عوامل برابری اجتماعی در دانمارک است.

مبلغ مالیات در دانمارک بالاست و گاهی تا نیمی از درآمد آنها برای پرداخت مالیات صرف میشد اما با این حال مردم به دولت اعتماد دارند و گله ای از پرداخت مالیات ندارند زیرا نتیجه پرداخت آن را در اقدامات دولت می بینند.

مراقبت های بهداشتی و تحصیل اغلب برای مردم رایگان است و یا هزینه بسیار ناچیزی از مردم دریافت می شود.

  1. ایسلند

شاید زمستان های طولانی و آب و هوای سخت زندگی را دشوار کند، اما مردم ایسلند فوق العاده مثبت و شاد هستند.

یکی از دلایل اصلی شادی سلامت مردم در این کشور است. سیستم سلامت و مراقبت های بهداشتی ایسلند در مقایسه با سایر کشورها نسبتاً خوب است.

ایسلند دارای کمترین میزان مرگ و میر نوزادان است و یکی از کشورهایی است که امید به زندگی در آن بسیار بالاست. همچنین طبیعت بی مانند ایسلند از تاثیر بسیار زیادی در روحیه و منش ساکنان آن دارد به طوری که اغلب مردم اوقات فراغت خود را در طبیعت به گشت وگزار می گذرانند.

  1. سوئیس

سوئیس یکی از شادترین کشورهای دنیا و یکی از ثروتمندترین کشورهاست. اما پول تنها دلیل شادی مردم سوئیس نیست. انصاف، صداقت، اعتماد و سلامتی مهمتر ازپول و ثروت است ک در میان مردم سوئیس به خوبی دیده می شود.

در کنار این موارد، نقش موقعیت مکانی و آب و هوای آن را در میزان شادی مردم دست کم نگیریم. سوئیس ها در  تابستان اوقات خود را در دریاچه ها و سواحل می گذرانند یا با کوه نوردی و دوچرخه سواری لذت حضور در طبیعت را دوچندان می کنند.

در زمستان، پیست های اسکی مملوء از مردمی محلی یا  مسافرانی است که با دریافت ویزای سوئیس به این کشور سفر کرده اند. سوئیس در هر فصل چیزی برای ارائه دارد که باعث سرگرمی و شادی مردمش می شود. همانطور که می دانید یکی از عوامل شادی به خصوص خانم ها تناسب اندام است و باید بگوییم این کشور دارای پایین ترین نرخ چاقی در اروپا است!

شما می توانید از طریق ویزای سوئیس یا تور سوئیس یک سفر به یاد ماندنی در این کشور داشته باشید.

  1. هلند

هلند کشوری لیبرال، باز و مهماندوست است، نیازی نیست هلندی بدانید آنها با روی باز از شما پذیرایی می کنند. تحصیل و کار در هلند از شرایط خوبی برخوردار است. این کشور در حوزه شینگن قرار دارد و برای سفر به آن باید ویزای شینگن دریافت کنید.

ساعات کار در هلند کم و کیفیت زندگی بالا است. ساکنان هلند اهل فعالیت های بدنی و ورزشی هستند و به سلامت اهمیت زیادی می دهند. آمستردام به خاطر دوچرخه هایش مشهور است و با وجودی که وسایل حمل و نقل از کیفیت خوبی برخوردار است،  63 درصد مردم روزانه دوچرخه سواری می کنند و همه این عوامل دلیل بر شادترین کشورهای دنیا بودن است.

شادترین کشورهای دنیا

  1. لوکزامبورگ

لوکزامبورگ هم یکی از شادترین کشورهای دنیا است.

در این کشور فعالیت های زیادی می توانید انجام دهید، مسافت ها در این کشور کوتاه است و با کمی پیاده روی می توانید به جایی که می خواهید برسید.

لوکزامبورگ کشوری باستانی در قلب اروپا است که در حال رشد و تکامل است و در سال های اخیر رشد زیادی داشته است.

در سفر به  لوکزامبورگ از مناظر تاریخی و قلعه‌های افسانه‌ای دیدن کنید. همچنین مناظر طبیعی و تاریخی بسیاری در این کشور وجود دارد که اهالی ساعاتی از روز و هفته خود را در آن می گذرانند.

مردم این کشور خیلی صمیمی و شاد هستند و از تمامی موهبت های زندگی لذت می برند. در سفر به این کشور به هیچ عنوان احساس غربی نخواهید کرد مردم گرم لوکامبورگ به خوبی از شما استقبال خواهند کرد.

  1. سوئد

سوئد یکی دیگر از کشورهای شمالی و شاد است. اما دلیل اصلی شادی سوئدی ها تولید بالای ناخالص نیست. سوئدی ها اهداف غیر قابل دسترسی برای خود تعیین نمی کنند. آنها زیاد کار نمی کنند و همیشه وقتی را برای استراحت و سپری کردن در کنار خانواده می گذارند.

به طور کلی در سوئد تمرکز بر ایجاد تعادل بین کار و زندگی منجر به شادتر شدن مردم شده است. در سوئد برابری اجتماعی از نخستین پایه های تحصیلی یعنی مهدکودک به کودکان آموزش داده می شود. در سوئد 16 ماه مرخصی زایمان با حقوق به والدین کودک داده می شود که همه اینها منجر به رشد صحیح کودک از همان آغاز تولد و آرامش والدین کمک می کند.

  1. نروژ

در نروژ همه چیز به نفع کارمند است و کارفرما حقوق او را محترم میشمارد. چیزی به نام اخراج کارمند در نروژ وجود ندارد و کارمندان می توانند از 5 هفته مرخصی با حقوق در سال استفاده کنند. در نروژ آزادی اجتماعی، صداقت، سخاوت، سلامتی و درآمد بالا مطرح است که باعث شادی  و آسودگی خیال شهروندان می شود.

دولت بر استفاده بهینه از منابع طبیعی اشراف کامل دارد و مردم به ساختار و نوع حکومت اعتماد کامل دارند.

شادترین کشورهای دنیا

  1. نیوزلند

کشوری ثروتمند و میزبان مناظر طبیعی است که به خوبی محافظت شده است. سرعت زندگی و کاردر نیوزلند بسیار بالاست و مردم برای آخر هفته خود ارزش قائل هستند و از آن استفاده بهینه می کنند.

نیوزلند کشوری صلح طلب و آرام است، مسیرهای شگفت انگیز پیاده روی، طبیعت بکر، فعالیت های آبی و چتربازی همگی مجموعه ای بی نظیر از یک کشور است که در آن مردمش با شادی و آسودگی زندگی می کنند.

 

بنر تماس قصران گشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *