جزیره مافوشی

معمولاً گردشگران مقصدی را انتخاب می‌کنند که هم از نظر فرهنگی و هم از نظر زیبایی‌های طبیعی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.کشور مالدیو به واسطه داشتن مردمی بومی با فرهنگ غنی و همچنین جزایر پر تعداد زیبایی که دارد، یک مقصد جذاب برای توریست‌ها به حساب می‌آید. در بین جزایر پرتعداد  کشور مالدیو جزیره مافوشی چه از نظر زیبایی‌های طبیعی و چه از نظر سواحل زیادی که دارد جز بهترین ها می باشد. اگر شما نیز مایل هستید که در مورد این جزیره زیبا اطلاعاتی داشته باشید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید چرا که ما در این مقاله تحت عنوان جزیره مافوشی به بررسی کامل این جزیره پرداخته ایم.

قبل از اینکه وارد موضوع اصلی شویم باید این نکته را به شما متذکر شویم که اگر شما از طریق تور مالدیو به این جزیره سفر کنید مطمئناً هم از نظر هزینه‌ها و هم از نظر زمان برای شما بسیار به صرفه‌تر می‌باشد.شما می‌توانید با مراجعه به آژانس‌های معتبر توریستی مسافرتی مانند آژانس توریستی مسافرتی قصران گشت اقدام به خرید تور مالدیو و سایر کشورها نمایید.

اطلاعاتی درباره جزیره مافوشی

جزیره مافوشی یکی از جزایر محبوب و محلی کشور مالدیو می‌باشد که به اعتقاد بسیاری از گردشگرانی که به این جزیره سفر کرده اند جز بهترین جزایر کشور مالدیو می‌باشد.درباره شهر مافوشی جالب است که بدانید بعد از جزیره ماله این جزیره پربازدیدترین جزیره توریستی مالدیو به حساب می‌آید. شاید تا ۱۵ سال پیش کمتر کسی در مورد این جزیره اطلاعاتی داشته و به همین دلیل افراد کمی به این جزیره سفر می‌کرده اند. اما مسئولین محلی این جزیره یک دهه قبل تصمیم به ایجاد یک سری مهمانخانه‌ها در این جزیره کردند و همین موضوع باعث شد تا این جزیره به عنوان اولین جزیره محلی که در آن اقامتگاه و مهمانخانه‌های زیادی وجود دارد مطرح شود.

آب و هوای جزیره مافوشی

در مورد آب و هوای شهر مافوشی باید بگوییم که آب و هوا این جزیره نیز به مانند اکثر جزایر دیگر کشور مالدیو آب و هوای گرم و مرطوب می‌باشد. معمولاً این جزیره تابستان‌های گرم و مرطوبی دارد به همین دلیل اکثر گردشگران فصل زمستان را برای سفر به این جزیره انتخاب می‌کنند، هرچند که سفر به جزیره مافوشی در تابستان نیز به واسطه سواحلی که دارد  میتواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.

مافوشی

دیدنی های شهر مافوشی

این شهر یا بهتر بگوییم این جزیره دارای مکان‌ها و جاذبه های  گردشگری زیادی می‌باشد. اکثر مکان های دیدنی شهر مافوشی مکان‌های طبیعی و مشخصاً سواحل این شهر می‌باشند. که مهمترین این سواحل عبارتند از:

ساحل عمومی

یکی از مکان‌های دیدنی شهرمافوشی ساحل عمومی می‌باشد که از دو ساحل بهره می‌برد.این ساحل از نظر وسعت از ساحال های دیگر شهر مافوشی بزرگتر می‌باشد. شن‌های این ساحل بسیار نرم و زیبا هستند. نکته‌ای که باید در مورد این ساحل بدانید این است که در این ساحل  پوشیدن هر نوع لباسی آزاد نیست و محدودیت هابی دارد.

ساحل بیکینی

یکی دیگر از سواحل و جاذبه های شهر یا جزیره مافوشی ساحل بیکینی است.نکته جالب توجه در مورد این ساحل این است که شما فقط در این ساحل می‌توانید از لباس‌های باز استفاده کنید. این به این معنی است که زنان در این ساحل می‌توانند لباس شنا به تن کنند و این دقیقاً بر خلاف قوانین اکثر سواحل جزیره مافوشی می‌باشد. ساحل بیکینی به واسطه درختان نخل زیادی که در آن قرار دارد بسیار زیبا می‌باشد.شما در این ساحل می‌توانید آب‌های خوشرنگ اطراف کل جزیره‌های کشور مالدیو را ببینید و همین موضوع باعث زیباتر شدن این ساحل می‌شود.

ساحل مرجانی

یکی دیگر از سواحل زیبای جزیره مافوشی که در جنوب این جزیره قرار دارد ساحل مرجانی می‌باشد.این ساحل همانگونه که از نامش پیداست میزبان تعداد زیادی مرجان است. ساحل مرجان یا کورال در مقایسه با سایر سواحل این جزیره شن کمتری دارد اما چشم انداز این ساحل که رنگ آن فیروزه‌ای است بسیار زیبا، جذاب و در نوع خود بی ‌نظیر می‌باشد.

ساحل ورزش های آبی

دو ساحل بیکینی و عمومی فاصله کمی با هم دارند. اما کمی دورتر ساحل ورزش‌های آبی قرار دارد.این ساحل می‌تواند برای افرادی که به ورزش‌های آبی و ساحلی علاقمند هستند یک گزینه مناسب باشد. در زمان غروب آفتاب ،مسئولین این ساحل میزهایی را در کنار آب می‌گذارند تا مردم بتوانند شام خود را بر روی این میزها و در کنار دریا و با صدای آب در یک فضای رمانتیک نوش جان کنند.

جزیره مافوشی

تفریحاتی که در جزیره مافوشی میتوان انجام داد

در جزیره مافوشی شما می‌توانید تفریحات زیادی انجام دهید که از مهمترین آنها می‌توان به موج سواری بر روی موج ها، قایق سواری، والیبال ساحلی و شنا اشاره کرد. هرچند که گرفتن آفتاب در سواحل زیبا و چشم نواز این جزیره به همراه نوشیدن یک نوشیدنی خنک خود نیز می‌تواند بهترین تفریح باشد.

اقامتگاه های جزیره مافوشی

همانگونه که گفتیم این جزیره به واسطه داشتن اقامتگاه‌های زیاد و زیبایی که دارد شناخته شده است. شما در این جزیره برای اقامت خود می‌توانید اقامتگاه‌هایی با امکانات فوق العاده و یا اقامتگاه و خانه‌های محلی را انتخاب کنید. در این جزیره هم اقامتگاه‌های بومی و محلی زیبایی وجود دارند و هم هتل‌های لوکس و لاکچری با امکانات فوق العاده،شما می‌توانید با توجه به بودجه و همچنین سلیقه خود هر یک از این اقامتگاه‌ها را انتخاب کنید.معمولاً هزینه خورد و خوراک و اسکان در این جزیره نسبت به جزیره ماله کمتر است.

غذا های محلی مافوشی

یکی از لذت‌های سفر به هر شهر و یا کشور خوردن غذاهای محلی آن است.جزیره مافوشی غذاهای خوشمزه‌ای دارد که ترکیبی از مواد اولیه دریایی و ادویه‌های گرم می‌باشد.یکی از نکات ضروری در سفر به این شهر که باید حتماً به شما بگوییم این است که اگر به غذاهای تند و گرم حساسیت دارید فقط در حد امتحان می‌توانید از غذاهای محلی این جزیره استفاده کنید، چرا که غذاهای این جزیره که اغلب با ماهی و نارگیل درست میشوند بسیار گرم هستند.

فرهنگ جزیره مافوشی

شاید فرهنگ مردم بومی جزیره مافوشی خود یکی از بهترین تفریحات و جاذبه‌های گردشگری این شهر باشد. شما در این شهر می‌توانید فرهنگ بومی و رنگارنگ مردم این جزیره را ببینید.  مردم محلی این جزیره بسیار مهمان نواز و دوست داشتنی هستند و در حفظ سنت‌های دینی و فرهنگی خود بسیار پرتلاش می باشند. در هر فصلی که به این جزیره سفر کنید می‌توانید شاهد جشن‌های ملی و مذهبی باشید که در آنها از موسیقی‌های محلی و همچنین لباس‌ها و رقص‌های محلی استفاده می‌کنند.

 

ما در این مقاله تحت عنوان جزیره مافوشی که یکی دیگر از سری مقالات سایت قصران گشت می باشد.به بررسی این جزیره زیبا پرداختیم و امیدواریم که شما با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد این جزیره به دست آورده باشید.