شهر Male Atoll

مالدیو یکی از کشورهایی است که به واسطه داشتن جزایر و سواحل متعددی که دارد یک کشور محبوب برای اکثر گردشگران می‌باشد. کشور مالدیو دارای شهرها و جزیره‌های زیبایی است که سفر به هر یک از آنها به تنهایی خود می‌تواند برای هر شخصی بسیار جذاب و لذت بخش باشد. ماله به عنوان پایتخت کشور زیبای مالدیو دارای جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی زیادی است. با توجه به گمنام بودن کشور مالدیو و شهر ماله اکثر افراد اطلاعات زیادی در مورد این شهر ندارند به همین دلیل ما در این مقاله تحت عنوان شهر Male Atoll،

که یکی دیگر از سری مقالات سایت قصران گشت می باشد به معرفی کامل این شهر پرداخته ایم.

شهر Male Atoll

اطلاعاتی در مورد شهر ماله

ماله با جمعیتی بالغ بر ۱۳۳ هزار نفر پرجمعیت‌ترین شهر جمهوری مالدیو به‌حساب می‌آید. از نظر تراکم جمعیت باید بگوییم که تراکم جمعیت شهر ماله در کشور مالدیو در رتبه اول است. این شهر که در لبه جنوبی North Malé Atoll قرار دارد تقسیمات شهری شهر ماله باید بگوییم که این شهر از یک جزیره مرکزی دو جزیره کناری که تحت مدیریت شورای شهر ماله هستند و همچنین فرودگاه برخوردار است. شهر ماله دیدنی های زیادی دارد. شما در این شهر می‌توانید تفریحات جذابی را تجربه کنید که مهمترین این تفریحات عبارتند از:

گردش در مناطق محلی شهر Male Atoll

از مهم‌ترین تفریحاتی که شما می‌توانید در این شهر انجام دهید پیاده‌روی و گردش کردن در محل‌های بومی این جزیره زیبا است. شما در حین گردش می‌توانید علاوه بر لذت بردن از مناظر طبیعی با زبان رسمی مردم مالدیو نیز آشنا شوید. هرچند که بسیاری از مردم در این شهر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند اما زبان اصلی مردم این شهر مالدیو است.

غواصی

یکی دیگر از تفریحاتی که شما می‌توانید در شهر ماله انجام دهید غواصی است شما می‌توانید این تفریح هیجان انگیز و جذاب را در زیر آب تجربه کنید.شرایط به گونه‌ای مهیا شده است که حتی کودکان نیز می‌توانند از غواصی کردن در زیر آب لذت ببرند. دنیای زیر آب در همه جای دنیا و مخصوصاً آب‌های شهر ماله زیبایی‌های فراوانی دارد.

قایق سواری با قایق های بادبانی

از دیگر تفریحات جذابی که شما می‌توانید در شهر ماله انجام دهید قایق سواری بر روی امواج به وسیله قایق‌های بادبانی است. شما با این قایق‌ها می‌توانید بر روی امواج اقیانوس هند اطراف جزیره مالدیو و مشخصاً شهر ماله موج سواری کنید و لحظات جذاب و دلنشین را برای خود و خانواده رقم بزنید. به جز موج سواری با قایق‌های بادبانی شما می‌توانید از تفریحات دیگری مانند قایق شیشه‌ای،جت اسکی، کایت سواری روی آب، کایاک سواری و قایقرانی ساده لذت ببرید.

راه رفتن زیر آب

بدون شک هیچ چیزی نمی‌تواند اندازه راه رفتن زیر آب رویایی و جذاب باشد. در جزیره ماله شما این امکان را دارید که این کار هیجان انگیز را انجام داده و در کف دریا از همجواری با موجودات زیبای زیر آب لذت ببرید.

آب و هوای شهر Male Atoll

آب و هوای شهر ماله به مانند اکثر جاهای دیگر کشور مالدیو یک آب و هوای موسمی گرمسیری است. در واقع آب و هوای این شهر ترکیبی از دو آب و هوای مرطوب و خشک است. معمولاً فصل مرطوب این شهر از ماه مه شروع شده و تا دسامبر ادامه می‌یابد. در سایر ماه‌های سال آب و هوای خشک بر این جزیره حاکم است. به شکل متوسط هوای شهر ماله ۳۰ درجه سانتیگراد است.

شهر Male Atoll

مکان های دیدنی  شهر Male Atoll

این شهر دارای مکان‌های دیدنی و البته جاذبه‌های گردشگری زیادی است که هر کدام می‌توانند به خودی خود شما را به دل تاریخ و یا قلب طبیعت بکشانند. مهمترین مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر ماله عبارت‌اند از

کاخ مولی آگه

کاخ مولی یا عمارت آگه، قبل از جنگ جهانی یعنی در سال ۱۹۰۶ بنا شده است. از این کاخ  به عنوان مقر اصلی کشور مالدیو استفاده می‌شده است. اما با تبدیل شدن حکومت مالدیو به جمهوری  مالدیو این کاخ تا سال ۱۹۸۶ به عنوان دفتر ریاست جمهوری مورد استفاده قرار می‌گرفته است و بعد از آن تبدیل به یک جاذبه گردشگری برای بازدید عموم شده است.

بازار های محلی

نه تنها در شهر ماله بلکه با سفر به هر شهری حتماً نیاز است که شما سری به بازارهای محلی آن بزنید.شما با رفتن به این بازار علاوه بر خرید کردن می‌توانید تا حدود زیادی جزئیات تاریخی و فرهنگی شهر مقصد خود آشنا شوید. شهر ماله یک بازار محلی بسیار زیبا دارد که شما می‌توانید در آن علاوه بر خرید مایحتاج روزانه و مواد غذایی تازه صنایع دستی و سایر کالاها را نیز تهیه کنید.

ساحل مصنوعی ماله

یکی دیگر از دیدنی‌های شهر ماله ساحل مصنوعی این شهر است. شما می‌توانید در این ساحل تفریحاتی مانند قایق سواری، غواصی موج سواری و شنا را تجربه کنید. همچنین گرفتن آفتاب در این ساحل نیز می‌تواند یک تجربه لذت بخش باشد.

بنای یادبود سونامی

یادبود سونامی یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شهر ماله است که در جنوب شرق این شهر واقع شده است. این بنا همانگونه که از نامش پیداست برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره افرادی که در سونامی سال ۲۰۰۴ جان خود را از دست داده اند ساخته شده است. این بنا از نظر معماری بسیار دیدنی و زیبا است در طراحی موزه  بنای یادبود سونامی جنبه‌های مختلفی از سونامی سال ۲۰۰۴ دیده می‌شود.در این موزه به زیبایی هرچه تمام‌تر مردمانی که خانه‌هایشان ویران شده و کشته شده‌اند را به نمایش می‌گذارد.

مسجد جمعه بزرگ

مسجد گراند فرایدی یا همان مسجد جمعه بزرگ ماله یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر ماله به حساب می‌آید. این مسجد که در مرکز اسلامی ماله واقع شده است تقریباً گنجایش ۵۰۰۰ نفر را دارد. از ویژگی‌های ممتاز و بارز این مسجد می‌توان به ساختار ساده و در حین حال مدرن آن اشاره کرد.این مسجد  به دستور رئیس جمهور ماله در سال ۱۹۸۶ساخته شد. مسجد جمعه بزرگ  با توجه به اینکه دقیقاً در پشت پارک میدان جمهوری قرار دارد از نظر آدرسی شما به مشکلی برخورد نخواهید کرد و از همان پارک گنبد و مناره‌های مسجد جمعه به خوبی قابل رویت می‌باشند.

موزه ملی شهر Male Atoll

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شهر ماله موزه ملی این شهر می‌باشد‌این موزه در چند قدمی گالری هنر ملی واقع شده که خود این گالری یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر ماله به حساب می‌آید.این موزه در سال ۱۹۵۲ توسط اولین رئیس جمهور جمهوری مالدیو یعنی محمد امین دیدی افتتاح شد. موزه ملی ماله تا سال‌ها در کاخ سلطان به کار خود ادامه می‌داد.اما سرانجام موزه ملی در سال ۲۰۱۰ و در روز استقلال مالدیو که مصادف با ۲۶ ماه ژوئیه می‌باشد افتتاح و بازگشایی شد.موزه جدید با سبک مدرن‌تر و با کمک مالی دولت چین ساخته شد که از این موزه به عنوان یک نماد دوستی میان چین و مالدیو یاد میشود. دراین موزه آثار گوناگونی از تاریخ و فرهنگ کشور مالدیو دیده می‌شود.

از دیگر مکان‌های دیدنی شهر Male Atoll میتوان به گالری هنر ملی، پارک سلطان، گالری هنری اسجهی و سواحل شهر ماله اشاره کرد.

جمع بندی

ما در این مقاله تحت عنوان شهر Male Atoll به بررسی این شهر و همچنین مکان‌های دیدنی آن پرداختیم‌.توجه داشته باشید که برای سفر به کشور مالدیو نیاز است که نکات ضروری در سفر به این شهر را رعایت کنید. شما می‌توانید با مراجعه به آژانس‌های توریستی و مسافرتی معتبر مانند آژانس توریستی مسافرتی قصران گشت و یا مطالعه مقالات سایت این آژانس اطلاعات لازم در مورد سفر به ماله را به دست بیاورید.